Forum na temat tworzenia RPG za pomocą specjalnych programów
Wchodzimy w Bazę Danych znajdującą się w Narzędziach, następnie w zakładkach wybieramy Typowe Zdarzenia i pojawia nam się coś takiego:
Teraz nadajemy temu jakąś nazwę i klikamy prawym przyciskiem myszy na "Białą Ramkę", następnie Wstaw i pojawia nam się to:
Tam włączamy Ustaw Warunek i pojawia nam się kolejna ramka:
W której klikamy następujące rzeczy w kolejności(podane są cyfry):
Kiedy już to ustawimy(możemy wybrać dowolny klawisz), pod "Warunek: Przycisk X został naciśnięty" dajemy ponownie Wstaw i tym razem wchodzimy na drugą "stronę" i klikamy na Ruszaj Zdarzeniem.
Pojawia nam się coś takiego:
Przycisk oznaczony na czerwono to to, co musimy nacisnąć, po czym klikamy OK i już.
Oto całość:
Gdy to zrobimy, zajmujemy się tym:
Czerwono zaznaczone pola ustawiamy tak jak na obrazku poniżej:
Gdy je ustawimy klikamy na czwartą ostatnią:
I pojawia nam się taka ramka:
Nadajemy obojętnie jakie nazwy(muszą być 2) byle byśmy je pamiętali, powinno to wyglądać tak jak tutaj:
[img][http://img70.imageshack.us/img70/9396/34524642642yg0.png/img]
Gdy to zrobimy wracamy do tego miejsca:
[img]
I pod tym:
Klikamy Wstaw prawym przyciskiem myszy. I wybieramy w naszej najczęściej spotykanej ramce stronę numer 1. Klikamy na Zmień Przełącznik i pojawia nam się kolejna ramka w której ustalamy rzeczy zaznaczone na czerwono:
Gdy to zrobimy, to powtarzamy operację, tylko że ustawiamy to w ten sposób:
Gdy już to ustaliliśmy mamy już z głowy połowę roboty
Teraz zajmiemy się tym aby po wciśnięciu przycisku ponownie, postać przestała latać.
Tworzymy drugie "zdarzenie", tak jak to moje na obrazku:
I ustawiamy wszystko podobnie jak tam tylko żeby rezultat był taki:
Jeżeli nie zauważyliście różnicy to już wyjaśniam, w pierwszym "Typowym Zdarzeniu" ustawiliśmy to tak:
A w drugim tak:
No więc widać pewną różnicę.
Kiedy tak to wszystko ustawimy to zajmujemy się tym:
Tym razem zaznaczamy "drugą nazwę" którą wpisaliśmy wcześniej
Została nam jeszcze jedna ostatnia czynność więc zapisując zmiany w "Typowych zdarzeniach" wychodzimy na naszą mapę, od której mamy znać zdolność latania.
Tworzymy na niej nowe zdarzenie (prawy przycisk myszy---> "Nowe Zdarzenie") i ustawiamy na Auto Start:
Następnie w "białej ramce" klikamy prawym przyciskiem myszy Wstaw i pokazuje nam się nasza ramka w której klikamy na Zmień Przełącznik, pokazuje nam się nowa ramka, mamy ją ustawić tak:
Już raz tak ustawialiśmy tylko że to dotyczy innego zdarzenia
Teraz pozostaje nam jeszcze kliknąć OK, teraz ponownie w "Białej Ramce" klikamy Wstaw i na pierwszej "stronie" widzimy Usuń Zdarzenie, klikamy to i już skończyliśmy całą pracę.
Dodam jeszcze że przycisk X oznacza A na naszej klawiaturze, inne przyciski też mają inne znaczenie na klawiaturze. Jeżeli chcemy żeby nasza postać wyglądała jakby latała to niestety sami musimy to dorysować za pomocą np. Paint'a
To wszystko
Pytania kierować na GG 8777078
Offline